Wednesday, January 6, 2010

Seven Years ၇ ႏွစ္သင္တန္း

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေဆးေက်ာင္းတက္ရတာ ၇ ႏွစ္တိတိေခတ္က၊ ၁၉၆၅-၇၂။ ေနာက္ေတာ့ ေျခာက္ႏွစ္ခြဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ပဌမ ၂ ႏွစ္က အင္တာ (အင္တာမိဒိရိတ္) လိုပါဘဲ။ ေဆးေက်ာင္းမွာဘဲ၊ (အင္တာ) ဘာသာရပ္ေတြ သင္ရတာ။ အဲဒီေခတ္မွာ စနစ္သစ္ပညာေရးလို႔ ေခၚၾကတယ္။ အရင္က ဘီေအ၊ ဘီအက္စ္စီ၊ ဘြဲ႔ေလာက္သာ မ်ားတယ္၊ အဲဒီ (ဘက္ခ်္လာ) မျပီးရင္ ေတာင္မွ ပဌမ ၂ ႏွစ္ ျပီးတာနဲ႔ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း ရႏိုင္တယ္။ ဆရာဝန္ဆိုတာလဲ အိႏၵိယေန ေခၚသံုးခဲ့ရတာ။ သူမ်ားဆီက ေခၚတာေတာင္ MBBS မဟုတ္တဲ့ LMP ဆိုတဲ့ ဆရာဝန္ေတြ အမ်ားၾကီး။ ဖဆပလ အစိုးရလက္ထက္မွာ ေတာနယ္ေတြ က်န္းမာေရး ခပ္ျမန္ျမန္ တိုးတက္လာေအာင္ ဆရာဝန္ေတြ သင္ေပးဘို႔၊ အဲလို ငွားသံုးဘို႔နဲ႔ေတာင္ မလံုေလာက္လို႔ HA ဆိုတာကို တီထြင္ေပးရတယ္။ အခု စနစ္သစ္အရ ၁ ႏွစ္ကို ဆရာဝန္ ၅ဝဝ ေမြးထုတ္ဘို႔ စီမံကိန္း ဆြဲသူေတြက ခ်မွတ္တာနဲ႔ ေဆး ၁ က ၂ဝဝ၊ ေဆး ၂ နဲ႔ ေဆးမန္းက ၁ဝဝ စီ သတ္မွတ္လာတယ္။ စီမံကိန္းဆိုတာ ေကာင္းရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ေတာ္တဲ့၊ တတ္တဲ့၊ ေစတနာပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မွ ေတာ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ အဲဒီေခတ္မွာ ေတာ္တယ္ဆိုတာ ပါတီထဲ ေစာေစာဝင္တဲ့သူနဲ႔ စကား နားေထာင္သူေတြကိုသာ သတ္မွတ္တယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ စတက္ရေတာ့ အရင္တံုးက ၁ ႏွစ္စီ ႏွစ္တန္း၊ Second MB Junior and Senior လို႔ေခၚခဲ့တာကို ေပါင္းလိုက္ျပီး၊ Second MB ဒုတိယႏွစ္ (ေဆး)ဆိုျပီး၊ ၁ ႏွစ္ခြဲတန္း လုပ္လိုက္တယ္။ တကယ့္ေဆးပညာ အေျခခံေတြ ခႏၶာေဗဒ နဲ႔ ဇီဝကမၼေဗဒ သင္ၾကရတယ္။ မႏၲေလးေဆးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းသား ၁ဝ ေယာက္ေလာက္ တအုပ္စုမွာ လူ႕အေလာင္း တခု ရတယ္။ ဟုတ္လား မဟုတ္လားေတာ့ မသိဘူး၊ “ရန္ကုန္ေဆးေက်ာင္းမွာဆို ဒို ့ေလာက္ အေလာင္းမေပါဘူး” ဆိုျပီး အေလာင္း အမ်ားျပိဳင္ၾကေသးတယ္။ လူ႕အရိုးစုလဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေခတ္မွာ မရွားပါဘူး။ တေယာက္ တစံု၊ တခ်ိဳ႕က တေယာက္ တျခမ္း ဝယ္ျပီး၊ ကိုယ့္အခန္းထဲကို္ ခ်ိတ္ထားၾကတာဘဲ။ တစံုကိုမွ ၅ဝ ေက်ာ္ေလာက္ ေပးရတယ္။ အခု လူရိုးဆိုတာ ရွားသြားျပီဆိုဘဲ။

ေနာက္ႏွစ္က ၁ ႏွစ္ ၁ တန္းစီနဲ႔၊ ႏွစ္တန္းမွာ ေရာဂါေဗဒ၊ ေဆးဝါးေဗဒ၊ အႏုဇီဝေဗဒ နဲ႔ လူမႈေရးေဆးပညာ၊ ေနာက္ျပီး မႈခင္းေဆးပညာေတြ။ ေဆးရံုလက္ေတြ႔ ဆိုတာလဲ စတယ္။ စာသင္ခန္းနဲ႔ လက္ေတြ႕ခန္းက ေက်ာင္းထဲမွာေရာ၊ ေဆးရံုၾကီးမွာပါ။ ကူးခ်ီ-သန္းခ်ီေပါ့။ ကြ်န္ေတာ့္အဖို႔ေတာ့ တတိယ အမ္ဘီတန္းေရာက္ေတာ့ နဲနဲ ပ်င္းလာသလိုဘဲ။ စိတ္ေလလာတာလဲ ပါတာေပါ့။ ၂ ဘာသာ ျပန္ေျဖလိုက္ရတယ္။ ႏွစ္က်တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ (ကြန္ပတ္) လို႔ ေခၚတယ္။ စာေမးပြဲၾကီးအျပီး ေနာက္တလအၾကာမွာ လိုတဲ့ဘာသာကိုပဲ ျပန္ေျဖခိုင္းတာပါ။ အမွန္က အဲဒီ ဘာသာေတြဟာ အလြယ္စာရင္းထဲမွာ ပါတာေတြ။ သင္ခန္းစာရသြားလို႔ ခက္ေပဆိုတဲ့ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေတြမွာ ေရွာေရွာရွဴရွဴ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ သင္ခန္းစာဆိုတာ ယူတတ္ရတယ္လို႔ အႏၲဂိုဏ္းဝင္ မိဘ၊ ဆရာေတြက သင္ေပးထားတာကိုး။

မိဘေတြကိုပါ အသိေပးခ်င္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဘဝဆိုတာ ႏွစ္ၾကာရင္ အခ်ိဳးအေကြ႕ တခုမွာ ေျပာင္းတတ္တယ္။ ေဆးပညာဆိုတာက ၁၇ ႏွစ္ မာရသြန္နဲ႔ တူတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ ၁ဝ တန္းတံုးက (ဒီ) ရခဲ့တဲ့ ဘာသာရပ္ကို ေဆးေက်ာင္း ပဌမႏွစ္ေတြမွာ ျပန္ေျဖရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ထက္ ေစာျပီး စိတ္ေလသြားတာေနမွာေပါ့။ အရြယ္ကလဲ ၁၆ ႏွစ္ ေက်ာ္စ၊ အေျပာင္းအလဲေတြကလဲ ၾကီးတာကိုး။ ပတ္ဝန္းက်င္သစ္မွာ အထာမက်ျဖစ္တာတို႔၊ စိတ္လႈတ္ရွားမႈ မ်ားသြားတာတို႔ ရွိတတ္တယ္။ တိုက္ဆိုင္တာက ဒီအရြယ္ေတြကလဲ အေဖၚရွာတဲ့အရြယ္ ျဖစ္ေနျပန္လို႔ Heart အေၾကာင္း သင္ရင္ သင္ခန္းစာမွာ မပါတဲ့ ႏွလံုးသားကိစၥကို စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာျပီးသကာလ၊ လက္ေတြ႔ပါ ဆင္းၾကတယ္ေလ။ အံက်ပန္က် ျဖစ္တာက မ်ားေပမဲ့၊ မျဖစ္တာေတြလဲ ၾကံဳၾကရတယ္။ ေဆးေက်ာင္းတံုးက တြဲခဲ့တဲ့ အတြဲတိုင္း ေနာင္မွာ လက္ဆက္ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္တတ္တယ္။

တခ်ိဳ႕ဆို ေက်ာင္းမျပီး၊ ဆရာဝန္ မျဖစ္လိုက္ရေတာ့ဘူး။ ခါးတဝက္ ျပတ္သြားတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ (ဘက္ခ်္) မွာ သူငယ္ခ်င္း ၂ ေယာက္ရွိတယ္။ မႏၲေလးသားေတြ။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီတံုးကပါ။ ေနာက္ ျပန္စဥ္းစားမိေတာ့ ဘာထူးမလဲ ဆရာဝန္ျဖစ္တဲ့လူနဲ႔ မျဖစ္တဲ့လူဆိုတာေလး ကြဲလြဲတာအျပင္ မထူးပါဘူး။ ဆရာဝန္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဘက္ကေန ၾကည့္ရင္ေတာ့ အႏုတ္သေဘာ။ ဘက္မလိုက္ဘဲ ၾကည့္တတ္ရင္ ဘာမွ ထူးတာမဟုတ္။

အလုပ္ရလို႔ တာဝန္က်ေဒသတခုမွာ ဆရာေတာ္တပါးက အေမးနဲ႔ တရားျပဘူးတယ္။ "ဒကာၾကီး စစ္ကိုင္း တံတားဟာ အသြားလမ္းလား၊ အျပန္လမ္းလား" တဲ့။ အဲဒါကို သေဘာေပါက္ဘို႔ ေဆးေက်ာင္းသားဘဝဆိုတာ ငယ္ေသးတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ႏုေသးတာပါ။ အသိဆိုတာ အသက္နဲ႔ အျမဲတန္း အခ်ိဳးက်တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ “တံတား”ကို “တံတား” ဘဲလို႔ တည့္တည့္ ျမင္မၾကည့္တတ္ေသးဘဲ၊ ငါ မႏၲေလးကေနသြားရင္ တမ်ိဳး၊ စစ္ကိုင္းကဆိုရင္ တမ်ိဳး၊ ဘာေျဖရမလဲ စဥ္းစား၊ ေခြ်းျပန္ခဲ့ဘူးတဲ့ အရြယ္ေပါ့။ သိပၸံမွာ “ရီေလးတစ္ဗတီ-သီအိုရီ” ကို သင္ဘူးခဲ့ေပမဲ့ စာေရးဆရာတဦးကေန ရသပါေအာင္ ေရးတာ ဖတ္ရမွ ပိုသေဘာေပါက္ခဲ့တယ္။ “သမုတိသစၥာ” လို႔ တရားေဟာတာထက္ “ႏိုင္းရအမွန္” ဆိုတာ ပိုနားလည္တယ္။

ေနာက္ဆံုး ၁ႏွစ္ခြဲကေတာ့ တကယ့္ေနာက္ဆံုး။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ အပိုင္း ခ လို႔ ေခၚတယ္။ တႏွစ္ခြဲတန္း။ ေဆးပညာ ဘာသာၾကီး ၄ ရပ္ကို ေဆးရံုၾကီးမွာပဲ သင္ရေတာ့တယ္။ ညဘက္ သြားရတာမ်ိဳးလဲ ရွိလာတယ္။ ေဆးေက်ာင္းသာ လာတက္ရျပီး၊ စိတ္မပါဘူး ဆိုသူေတြလဲရွိတယ္။ မိဘေတြေၾကာင့္ လာတက္ရတာလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဘြဲ႕ရျပီးရင္လဲ ဆရာဝန္ မလုပ္ဘူး ဆိုသူလဲရွိတယ္။ ေက်ာင္းေျပာင္း၊ လိုင္းေျပာင္း သြားတာလဲ နဲနဲပါးပါး ရွိတယ္။ ေက်ာင္းသား ေဟာင္းၾကီးေတြဆိုတာ ရွိေသးတယ္။ မေအာင္ႏိုင္လို႔ ျပန္ျပန္ ေျဖေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ဆိုရင္ အရင္က ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ၃ ခါဘဲ ျပန္ေျဖခြင့္ ေပးတယ္။ ညီေတာ္ေမာင္ တေယာက္ဆို Part II မွာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ ၾကာသြားလဲေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။

ပညာေရးညံ့လို႔ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ဆရာဝန္ မျဖစ္လိုက္ရသူေတြလဲ ရွိတယ္။ ေခတ္က အာဏာသိမ္း အစိုးရေခတ္မို႔ ဘယ့္ေလာက္ စာထုပ္စာပိုး ပိေနေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ သက္ေရာက္မႈ ရွိတာဘဲ။ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ ခံရတာေတြ ႏွေျမာဘို႔ ေကာင္းလိုက္တာ။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ မရွိတာမ်ိဳး။ ေထာင္ထဲက လြတ္လာျပီး၊ အသနားခံတာေတြ၊ ဘာေတြ လုပ္တာေတာင္ (ဇူး)၊ (ေဘာ့တနီ) (ေမဂ်ာ) လိုင္းကိုဘဲ သင္ေစတယ္။ “အစိုးရကို ဆန္႔က်င္သူမ်ား၊ ပညာနည္းေလ ေကာင္းေလ” လို႔ဆိုတဲ့ အယူအဆ အဲဒီကတည္းက စတာေပါ့။ (ယုတၲိေဗဒ) အဆိုအရ “အစိုးရ ျမဲခ်င္ရင္၊ လူေတြ ပညာမတတ္ေအာင္ လုပ္ပါေလ။”

ကြ်န္ေတာ္က သိပ္ႏိုင္ငံေရးဆန္ခဲ့တဲ့လူ မဟုတ္ဘူး။ မိသားစုမွာေရာ အသိုင္းအဝိုင္းမွာပါ ခပ္ကင္းကင္းေတြ ဆိုပါေတာ့။ ဒါေတာင္ Second MB တန္းေရာက္ေတာ့ တရုပ္အေရးအခင္းနဲ႔ ၾကံဳတဲ့အခါ ပါခဲ့ေသးတယ္။ အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး မဟုတ္လိုက္လို႔ ဘာမွ အေရးယူ မခံရဘူး။ မႏၲေလး နန္းတြင္းက ေထာင္ထဲမွာ ေန႔ခင္း ေခၚထားျပီး။ ပဲဟင္းတနပ္၊ အမဲဟင္းတနပ္ကို ယင္ေကာင္ေတြနဲ႔ နပမ္းလံုးရင္းစား၊ ညေရာက္ေတာ့ မႏၲေလးေတာင္နားက စစ္တပ္တခုထဲ သြားအိပ္ၾကရတယ္။ ျခင္ေထာင္နဲ႔ ဘာနဲ႔ေပါ့။ ေနာက္ေန႔ညေန အေဆာင္မွဴးလက္ထဲ ျပန္အပ္တယ္။ အဲဒီတံုးက ေဆးမန္းမွာ ေယာက္်ားေလးအတြက္ ၁ ေဆာင္နဲ႔ မိန္းကေလးတြက္ ၁ ေဆာင္သာရွိတယ္။ က်ားေဆာင္ကို “ေအာင္ဆန္းေဆာင္”လို႔ ေခၚတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဘာေခၚလဲ မသိပါ။ နာမယ္အေျပာင္းက ဝါသနာၾကီးတာကိုး။ ဗိုလ္နာမယ္တင္ မကဘူး။ ဗမာစစ္စစ္၊ ျမန္မာပီပီကိုပါ ေျပာင္းေနတယ္။

သင္ခန္းစာတခ်ိဳ႕ ရလိုက္ပါတယ္။ ေဆးေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဝ-သ လို႔ ေခၚခဲ့တဲ့ ဝိဇၨာနဲ႔ သိပၸံ ေက်ာင္းသားေတြ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ခ်ီတက္လာၾကတာ၊ ေအလမ္း ဟိုဘက္-ဒီဘက္၊ ၾကားမွာ လံုျခံဳေရးေတြက တားတာခံၾကရတယ္။ အေဟာအေျပာ ေကာင္းလွတဲ့ ဗိုလ္မွဴးတေယာက္က ေျပရာေျပေၾကာင္း တရားေဟာတာ နာရတယ္။ ဒါလဲ မျပန္ၾကလို ့ မနက္မလင္း တလင္း အခ်ဳပ္ကားေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါ မတက္ၾကဘူး။ လိုက္ေလ်ာျပီး၊ တီအီး ၁၁ စစ္ကားေတြ ေရာက္လာတယ္။ ေထာင္ခ်ီတဲ့ ေက်ာင္းသား အုပ္ၾကီးထဲက ရာဂဏန္းဘဲ ပါလာေတာ့တယ္။ ေဆးေက်ာင္းက ၆ ေယာက္ ပါတယ္။ ေနာက္ အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္မွာ လူထုကေန ဆရာဝန္ ၅ဝ တိတိကို သူတို႔ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေရြးခဲ့ၾကရတယ္။

Dr. တင့္ေဆြ
၁၃-၁၁-ဝ၉
၆-၁-၂ဝ၁ဝ ေန႔က ျပင္ေရးသည္။

No comments:

Post a Comment